fbpx
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages

בלוג

יצירת מודל אדריכלי בתלת מימד

עובד על פרויקט חדש אותו תצטרך להציג בפני לקוחות קיימים, עתידיים, או פוטנציאליים? טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד היא הכלי החדשני, שתוך שנים ספורות לא תבין כיצד הסתדרת בלעדיו, בכל פרויקט אדריכלי שהוא.

הקצב המסחרר בה מתפתחת טכנולוגיית התלת-מימד בשנים האחרונות, יחד עם התועלות הרבות שהיא מביאה עמה, הופך את התחום לעמוד תווך בעולם האדריכלות, תוך שהוא מאיץ את השתלבותו  כמעט בכל תחום תכנוני.

מדובר בלא פחות ממהפכה. עד היום, על-מנת ליצור מודל אדריכלי פיזי, היה צורך בשרטוטים רבים, תמונות והדמיות מזוויות שונות – בתהליך לא פשוט, הגורר עלויות משמעותיות.

למעשה, תחום הדפסת התלת-מימד נמצא בנקודת מפנה, בעומדו על סף הכניסה לעולם המיינסטרים. מנהלים ומהנדסים רבים עדיין אינם תופסים זאת, אבל הטכנולוגיה התקדמה הרבה מעבר ל-Rapid prototyping (ייצור אב-טיפוס מהיר), עיצוב בזק, תכשיטים וצעצועים. רכיב ה- Additive manufacturing (ייצור תוספתי / הדרגתי) מסייע ביצירת מוצרים עמידים ובטוחים למכירה ללקוחות בפועל, בכמויות בינוניות עד גדולות.

תהליך העבודה

כאשר אתם עובדים על פרויקט חדש, צרו לעצמכם קובץ תלת מימדי בפורמט STL או OBJ. מובן שיש פורמטים נוספים שעשויים להתאים למשימה, אך מפני שהדפסת התלת-מימד מחולקת למספר טכנולוגיות, תוכלו להבטיח התאמה מיטבית לכולן באמצעות יצירת קבצים אלה.

את הקבצים ניתן לייצא כמעט מכל תוכנה לתכנון מודלים בתלת מימד; גם אם אתם משתמשים בתוכנה שאינה מאפשרת זאת, הרי שתוכלו להשתמש בשיטות המרה ייעודיות.
כאשר יש בידכם קובץ מוכן, כל שנותר הוא לפנות לאחת החברות העוסקות בהדפסת תלת-מימד  עם הקובץ ולקבל הצעת מחיר.

במשך התהליך, תיתקלו במגוון רחב של חומרים עמם תוכלו להדפיס את המודל שלכם: קשיחים, אלסטיים, רכים וגמישים, קלים וכבדים, עמידים בטמפרטורות גבוהות ועוד. מובן שמגוון הצבעים רחב מאוד: מעבר לצבעים הסטנדרטים והמוכרים, ישנם דמויי עץ, אבן ומתכת, זוהרים בחושך, שקופים, מבריק ומט.

עם מגוון כזה של חומרים וצבעים, תוכלו להגיע למודל המדמה בצורה האמיתית והטובה ביותר כל פרט בפרויקט המיועד להדפסה. (עצים, מים, טקסטורות מיוחדות וכו’).
חלק קטן מהיתרונות של יצירת מודל בהדפסה תלת מימדית:

  1. מהירות זמן הוצאה לשוק (Time-to-Market): הדפסת תלת-מימד מאפשרת לרעיונות להתפתח במהירות רבה יותר מאי-פעם. היכולת להשלים הדפסת תלת-מימד באותו יום מביאה לצמצום משמעותי של תהליך שארך חודשים – לימים ספורים, ובכך מסייעת לחברות להיות תמיד צעד אחד קדימה.
  2. חיסכון כספי: כלי יציקת אבי טיפוס בהזרקה, כמו גם הליכי הייצור שלהם, יקרים משמעותית. תהליך הדפסת תלת-מימד מאפשר יצירת חלקים ו/או כלים באמצעות ייצור תוספתי בשיעורים נמוכים בהרבה מאשר בעיבוד מסורתי.
  3. צמצום סיכונים: היכולת לאמת מבנה מעוצב לפני השקעה בכלי יציקה יקרים. הדפסת אבי-טיפוס מוכנים לייצור מביאה ביטחון לתהליך לפני קבלת החלטות על הוצאה כספית משמעותית. הדפסת אב-טיפוס בדיקה זהו תהליך זול משמעותית מאשר תכנון-מחדש או שינוי של יציקה קיימת.
  4. תקשורת ברורה מול הלקוח: מתכננים נתקלים לעיתים בקושי לתאר את המוצר שהם עומדים להוציא, כך שפרשנות מוטעית שלו עשויה בהחלט להיות נחלתם של לקוחות. בהיותה שווה 1000 מילים, תמונה רעיונית של המוצר תהיה טובה בהרבה מתיאור שלו, אולם האפשרות להחזיק ביד את המוצר העומד בפני ייצור מתעלה אף על כך עשרות מונים, בעודה מונעת כל אי-בהירות אפשרית.

 

טיפים שכדאי לדעת:

  1. קבלת הצעת מחיר מוצדקת – אם המודל אותו אתם מעוניינים להדפיס מיועד להיות מבנה המציג רק את הטקסטורה החיצונית שלו, ללא הפרטים הפנימיים (ללא חתך, כאשר ניתן לראות רק את מעטפתו החיצונית). עוד בשלב התכנון, צרו קובץ אחד “מלא בתוכו”, או עם מעטפת חיצונית בלבד, ללא כל הפרטים הפנימיים (קומות, קירות, רהיטים וכו’). ברגע שתשלחו קובץ להצעת מחיר הכולל את הפרטים שלעיל, תקבלו הצעת מחיר יקרה פי שניים או שלושה מהמחיר בפועל, מהסיבה שהמדפסת תדרוש זמן ארוך פי שניים או שלושה לייצור המודל שלכם; כי היא תעבוד זמן רב על בניית אותם פרטים שלא ייראו כלל בתצוגה שלכם. מובן שאם ישנו צורך להציג חתך פנימי, יש לדאוג שאותם פריטים כן יופיעו.
  2. עריכת המודל – קובץ STL או OBJ ניתן לעריכה עבור הפרטים הבאים: הגדלה / הקטנה – ניתן להגדיל ולהקטין באופן יחסי. אפשרי לשלוט רק על ציר אחד (רוחב, אורך, גובה).
  3. חיתוך: ניתן לבצע חיתוך של המודל. אם אתם מעוניינים בחתך מבנה, אין צורך להפעיל את המודליסט שלכם ליצירת מודל חתוך – שלחו את המודל השלם לחברת ההדפסה ובקשו מהם לבצע חיתוך.
  4. הדמיה: ניתן לראות הדמיה ממוחשבת לפני כל צעד. בקשו לראות הדמיה של המודל שלכם לפני הדפסתו.
  5. אין לכם קובץ תלת מימדי? תוכלו לבקש מחברת הדפסת התלת-מימד ליצור אותו עבורכם. המחירים לתכנון מודל נעים בין 150 ל-500 ש”ח לשעת תכנון.

 

בעלי עסק נבונים אינם ממתינים לפרטים ולמאורעות להתרחש. הם מבינים שייצור תוספתי ישנה את דרך התכנון, ייצור, קנייה והעברה של מוצרים. הם מבצעים את הצעדים הראשונים בתכנון המחודש של מערכות הייצור.

צרו קשר עם  *** עוד היום, והתחילו גם אתם לקחת חלק במהפכת הייצור.

מאמרים נוספים

על מידול תלת מימד

חברת 3DNY מספקת פתרונות הדפסה מלאים בתלת מימד, החל משלב רעיון ועד להדפסת מודל מוגמר בכל רמת מורכבות ועם מגוון חומרי גלם. שירותינו כוללים גם מידול

קרא עוד »

מדפסת תעשייתית

מדפסת התלת מימד הראשונה הומצאה בשנת 1983, אך עברו מאז שני עשורים עד שהפכה לנחלת הכלל. כיום, העתיד כבר כאן בצורת מגוון סוגי מדפסות תלת

קרא עוד »

מבצע ALMA FILAMENT

קונים 6 מוצרים ממגוון סדרות הפילמנטים שבמבצע ומקבלים מכשיר לשימור חומר גלם מתנה

הסדרות המשתתפות במבצע :

ALMA PLA Silk
ALMA PETG
ALMA ABS
ALMA METAL FILL
ALMA GALAXY
ALMA PLA Matte

*בכפוף לתקנון *כולל כפל מבצעים *המבצע עד גמר המלאי
*משלוח חינם מעל 500 ₪

יש לכם שאלה על המוצר?

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

הודעה חשובה!

לקוחות יקרים,

השירות שלנו יפעל במתכונת מצומצת בין התאריכים 26-28/12/2023 בעקבות ספירת מלאי.

פניות בנושא שירות יתקבלו בכתובת המייל [email protected] בלבד

נחזור לפעילות מלאה ביום ראשון 31/12/2023
עמכם הסליחה!