fbpx
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages

בלוג

3 צעדים הכרחיים לפיתוח והגשמה של הרעיון הגאוני שלכם

רעיונות בעל פוטנציאל רב נשכחים באותה מהירות בה הם עולים. עצם קיומו של רעיון אינו מספיק על מנת להביא לפיתוחו לכדי מוצר שימושי. רבים מפספסים הזדמנות נהדרת ליצור משהו חדש, רק בשל היעדר ידע מתאים. להלן פעולות בסיסיות שעליכם להפנים ולבצע בדרככם להגשמת הפטנט שלכם.

צעד 1: בדיקה ראשונית של השוק

חשבתם על מוצר גאוני? מעולה! לפני שאתם מזדרזים להתחיל בקידום הפרויקט שלכם, כדאי לבדוק שאינכם עושים זאת לחינם. לפיכך, הפעולה הראשונה שתרצו לבצע, היא לבדוק האם המוצר שחשבתם עליו כבר קיים. הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת היא באמצעות חיפוש פשוט ברשת. מאחר שאינכם יודעים את שמו, רשמו את כל מילות הקישור האפשריות למוצר הזה. אם מדובר במוצר פיזי, חפשו באתרי מכירות הענק, כמו Amazon ו-Alibaba. אם משהו כזה קיים, סביר להניח שתמצאו אותו שם.

מעדיפים ללכת על בטוח? פגישה קבעו פגישה עם עורך פטנטים בעל ניסיון. הציגו את הרעיון שלכם ותנו לו לעשות את עבודתו ולבצע עבורכם בדיקה יסודית.

עורכי פטנטים מחויבים לשמור על סודיות כחלק ממקצועם ולכן סביר להניח שחלקם לא יחתמו על מסמך סודיות אם תבקשו מהם לעשות זאת. אל תחששו – ההצלחה שלכם היא גם ההצלחה שלהם ואין להם כל עניין לפגוע בכם. עם זאת, השתמשו באינטואיציה שלכם ובחרו מישהו עמו יש לכם כימיה טובה.

שימו לב – בשלבים ראשוניים אלו אין צורך ברישום פטנט, אולם במידה שאתם נעזרים במישהו (שאינו עורך פטנטים) וחושפים בפניו את הרעיון שלכם, חובה עליכם להחתים את אותו אדם על מסמך סודיות (NDA); זהו דבר מקובל והכרחי.

המוצר לא קיים? מצוין עכשיו זה הזמן להתלהב.

להורדת מסמך NDA לחץ כאן.

צעד 2: סקיצות ראשוניות

קחו דף ועט והתחילו לספר על המוצר. ענו על השאלות הבאות:

מהו המוצר?

  • לאילו צרכים הוא משמש?
  • מה מאפיין את המשתמשים במוצר זה?
  • מהם יתרונות המוצר?
  • מהם חסרונות המוצר?
  • כצרכן, כמה הייתם מוכנים לשלם עבור המוצר?
  • מדוע לדעתכם המוצר יכול להצליח?

אם אין בידכם את כל התשובות, התחילו לסרוק את הרשת ולתור אחר מידע אודות הצורך של אנשים במוצר הזה. נסו לחשוב על כל האפשרויות, מבלי לפספס פרטים חשובים. עבודה יסודית היא שם המשחק.

כעת ציירו את המוצר. תכננו מה שאתם יכולים על דף (זו לא חייבת להיות הסקיצה הכי מקצועית שיש) וציינו את כל הפרטים שאתם מסוגלים לספק בעצמכם. ציינו מידות ככל האפשר, דגשים והערות. אם מדובר במוצר חשמלי, הסבירו מה כל חלק מיועד לעשות. נסו להגיע לתמונה כללית (דברים רבים עתידים להשתנות במהלך הדרך). בשלב זה אין לכם צורך בהבנה מקצועית – אתם היזמים ובעלי הרעיון ותפקידכם הוא להעביר את מה שמצויר אצלכם בראש בצורה הברורה ביותר לגורמים המתאימים ולאנשי המקצוע שאתם עומדים לפגוש בהמשך. מובן שאם יש לכם יכולות לייצר סקיצות מקצועיות זה יהיה רק לטובתכם. עליכם להיכנס לפרויקט חדים וברורים. זכרו: אם התשתית לא טובה, המבנה עלול לקרוס.

תייגו את כל החומר שיצרתם בצורה מסודרת בקלסר עבודות. רשמו את שם המוצר שלכם על הקלסר. לפני שאתם ממשיכים לצעד הבא, הסתכלו על הקלסר הזה ומיד תרגישו שהרעיון שלכם קורם עור וגידים – פרי יצירתכם, שאתם תהיו בעליו ומובילי החזון שלו! עשיתם צעד ראשון שהפך ממחשבת דמיון לדבר מוחשי, ונחשו מה, זה אפילו לא עלה לכם כסף. וכאן בדיוק הסוד להצלחה. כי הכסף לא שווה כלום אם אין לכם יוזמה ונחישות. שמרו על תכונות אלה לאורך כל הדרך.

צעד 3: בניית דגם ראשוני (אב טיפוס)

זה השלב שבסיומו אמור להיות לכם דגם פיזי ראשון של המוצר שעד לא מזמן לא היה לו קיום, אלא בדמיונכם. כעת יהיה עליכם להצטייד במספר עותקים של טפסי NDA (מסמך סודיות). כיוון שהמוצר שלכם אינו רשום עדיין כפטנט, הרי שכל חברה, מפעל, ספק, איש מקצוע, אדם כלשהו, אותם אתם מעוניינים לחשוף לרעיון שלכם, יש להחתים על המסמך ולתייג בקלסר שלכם.

ליצירת דגם ראשוני ישנן מספר מטרות:

  • בדיקת המוצר, תפקוד המוצר;
  • הבנת הפערים בין מה שחשבתם למה שקורה בפועל;
  • בחינת העיצוב ונוחות המוצר;
  • דגם פיזי שאותו תוכלו להציג למשקיעים\חברות ובתערוכות, במידת הצורך.

מה דרוש לנו על מנת לבנות דגם ראשוני?

ריכוז אנשי מקצוע הדרושים לכם. אתם כבר מכירים את המוצר שלכם ויודעים כמעט במדויק איך הוא יראה. כעת פרקו את המוצר לחלקים ומיינו אותם לקטגוריות (אלקטרוניקה, חלקי פלסטיק, תוכנה\אפליקציה, מתכות, וכו’…) רשמו זאת על דף ונסו להבין כמה ואילו אנשי מקצוע דרושים לייצור כל החלקים.

השקעה כספית. עד כה לא הוצאתם שקל. סביר להניח שתצטרכו להשקיע סכום כספי בייצור הדגם. הסכום עשוי לנוע בין עשרות לאלפי ועשרות אלפי שקלים – תלוי מאוד באיזה מוצר מדובר. לדוגמה: אם עלינו לייצר אבטיפוס למאפרה חדשה, למשל, נוכל להיעזר רק בספק העוסק בפלסטיק או במתכת לייצור הדגם – ובזאת מסתיים התהליך. לעומת זאת, אם המוצר הוא מוצר חשמלי מורכב מאוד ומשולב-אפליקציה, יהיה צורך בחלקי פלסטיק ומתכת, מהנדסי אלקטרוניקה לתכנון הכרטיסים, חברה שתשיק לכם אפליקציה וכו’…

כעת זהו הזמן לקבל הצעות מחיר מאנשי המקצוע הדרושים לכם ליצירת הדגם.
בצעו השוואת מחירים, חפשו את הדרך הזולה ביותר לייצור החלקים. זכרו כי  מדובר בדגם ראשוני בלבד, שאינו הולך למכירה, אלא מיועד לשימוש עצמי שלכם; קיים סיכוי ניכר שדברים עוד ישתנו ולכן אין צורך להגיע לתוצאה יפה ומושקעת מדי – חבל על הכסף שלכם.

טיפים

  • חלקי פלסטיק. השתמשו בטכנולוגיית הדפסה בתלת מימד ואל תרוצו למפעלי ייצור פלסטיק.
  • עיצוב וגרפיקה. השתמשו בשירות אונליין של אתרי פרילנסרים, שיגבו מכם עשרות בודדות של שקלים.
  • תכנון מכאני. היעזרו בבעלי מקצוע פרטיים, במכרים שלמדו את התוכנות וכו’.
  • תוכנה. כנ”ל.
  • השתמשו בטכנולוגית CNC, כיפוף מתכות וכד’, הציגו עצמכם כיזמים המפתחים מוצר שיתכן מאוד שתרצו לעבוד עם היצרן ביצור המוני בהמשך.

לאחר שבניתם דגם, תוכלו להציגו למשקיעים, להשקיע בעצמכם, ליצור שותפויות; כל עוד אתם מאמינים במוצר שלכם – השמיים הם הגבול.

נשמח להשיב על שאלות נוספות ולקבל הערות.

מאמרים נוספים

מדפסת תעשייתית

מדפסת התלת מימד הראשונה הומצאה בשנת 1983, אך עברו מאז שני עשורים עד שהפכה לנחלת הכלל. כיום, העתיד כבר כאן בצורת מגוון סוגי מדפסות תלת

קרא עוד »

יש לכם שאלה על המוצר?

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

הודעה חשובה!

לקוחות יקרים,

השירות שלנו יפעל במתכונת מצומצת בין התאריכים 26-28/12/2023 בעקבות ספירת מלאי.

פניות בנושא שירות יתקבלו בכתובת המייל [email protected] בלבד

נחזור לפעילות מלאה ביום ראשון 31/12/2023
עמכם הסליחה!