fbpx
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages

בלוג

הדפסה בתלת מימד: איך זה עובד?

הטכנולוגיה משנה לחלוטין את כללי הייצור. במקום מרכזים של ייצור המוני, היא מאפשרת ייצור מבוזר על-ידי ההמון הפשוט. כל המידע הדרוש ליצור בתלת מימד

ההדפסה התלת מימדית מתפתחת בקצב מסחרר ונראה שבקרוב לכל אחד מאיתנו תהיה מעבדה פרטית בבית. עד שזה יקרה, כדאי ללמוד מקרוב כיצד הדברים עובדים.

עד לא מזמן, כאשר היינו רוצים לייצר משהו, היינו צריכים לאלתר ולקוות שנקבל את התוצאה המיוחלת, או לשלם ממון רב למפעלים שיעשו זאת עבורנו. כיום המצב שונה: תמורת השקעה כספית לא גבוהה במיוחד, ניתן לרכוש מכונה שתבצע את פעולת הייצור תוך שימוש במבחר סוגי חומרים וצבעים. כל זה יקרה בחדר העבודה שלכם! מחירן כיום של מדפסות תלת מימד שולחניות נע בין 1500ל-20000 ש”ח.

מבחר חומרי ההדפסה הוא עצום: חומרים קשיחים, אלסטיים, רכים וגמישים, עמידים בטמפרטורות, דמויי אבן, עץ ומתכת. מגוון הצבעים עצום גם הוא, ומעבר לצבעים המוכרים, ישנם גם כאלו הזוהרים בחושך, שקופים, מט\מבריק וכו’.

גם אם אינכם מתכננים עדיין לרכוש מכונה כזאת בעצמכם, קיימות מספר חברות בשוק אשר ישמחו להעניק לכם שירות אדיב וסבלני ולהדפיס עבורכם כל מה שרק תרצו. המחיר נקבע בדרך כלל על-פי משך זמן ההדפסה וסוג החומר עמו תבחרו להדפיס. לטובת ההדפסה, יהיה עליכם להצטייד בקובץ תלת מימד מסוג STL או OBJ בלבד. במידה שאין ברשותם קובץ תלת מימד מתאים, עומדות בפניכם  האפשרויות הבאות:

  • הורדת המודל מהרשת: קיימים אתרים חינמיים להורדת מודלים מהאינטרנט. ניתן לבצע חיפוש אחר המודל הנדרש, כאשר ברוב המקרים, במידה שלא מדובר במודל ייחודי, תוכלו להוריד את קובץ התלת-מימד שלו בלחיצת כפתור. קיימים גם אתרים בתשלום, שם מבחר האפשרויות גדול יותר (קישורים בסוף המאמר).
  • בניית המודל שלכם בתוכנת תלת-מימד ויצירת קובץ: ישנן תוכנות חינמיות בהן תוכלו ללמוד להשתמש בעצמכם, אך אם אינכם מעוניינים להתעסק בזה, תוכלו לבקשה מהחברה עמה אתם עובדים לתכנן את הקובץ עבורכם (רשימת תוכנות חינמיות בסוף המאמר).

בחירת חומרים ואיכות הדפסה

לאחר שתשלחו את הקובץ להצעת מחיר, תתבקשו לבחור סוג חומר וצבע. (תוכלו ללמוד על כך במאמר נפרד אודות תכונות חומרים). מומלץ מאוד לברר אצל חברה בה אתם מתכוונים להדפיס את המחיר לדקת הדפסה.

מעבר לסוג החומר והצבע עמם תבחרו להדפיס, ישנה אפשרות לשלוט על איכות ההדפסה (רזולוציה \ עובי השכבה) ומילוי המודל (מילוי החומר מ-0% ועד 100%). נתונים אלה משפיעים מאוד על התוצאה וכך גם על זמן ההדפסה והמחיר. רוב חברות התלת-מימד ייתנו לכם מחיר קבוע ל”הדפסה סטנדרטית”, כאשר בדרך כלל מילוי המודל יהיה 20% והרזולוציה – 0.2.

20% מילוי – (המודל יהיה חלול, כאשר 20% בלבד משטחו הפנימי יהיה מלא חומר בצורת רשת או כוורת). מילוי המודל משפיע בעיקר על חוזקו המכאני של החלק. בד”כ 20% מספיקים, אך אם אתם מתכוונים לחתוך, לקדוח או להפעיל לחצים וכוחות על המודל, רצוי לעבור את ה-40%.

רזולוציה 0.2 – 200 מיקרון עובי שכבה. המודל נבנה בשכבות, כאשר שכבה דקה יותר משמעה הרזולוציה גבוהה יותר, וטקסטורת המודל תצא חלקה יותר וללא סימני השכבות, בעוד שפרטים קטנים יצאו מדויקים וברורים יותר.

רצוי לשלוט במידע הזה ולהכיר את נתוני ההדפסה עבורם קיבלתם הצעת מחיר.  המחיר עשוי להיות נמוך, אולם השאלה היא – ביחס לאיזו תוצאה?

לכן, החברה עמה אתם מעוניינים לעבוד בהחלט זו  שאמורה לשאול את השאלות לפני שתעניק הצעת מחיר, ותנסה להבין איזה תוצר אתם מצפים לקבל, והאם ישנם כוחות המיועדים לפעול על המודל.  המחיר הוא אמנם פרמטר חשוב, אך לא על חשבון התוצאה.

עבודות רבות וניסיון עשיר מול לקוחות רבים, סייעו לנו באיתור מגוון של פתרונות הבאים לידי ביטוי בתהליכים שונים לאחר ההדפסה.

אנו ב- 3DNYהדפסות תלת מימד מאפשרים לכם גם את הגישה לעיבוד המודל לאחר הדפסתו.

האפשרויות הן:

  • החלקת המודל – ליטוש והחלקת פני השטח.
  • הברקת המודל – טבילה באמבטיית אצטון (עבור חלק מהחומרים).
  • צביעה חיצונית – למרות שניתן להדפיס בכל צבע שתרצו, ישנן אפשרויות לצביעה חיצונית מיוחדת במרקמים שונים. מתאים בעיקר לדרישות מיוחדות ולא שגרתיות.
  • ציפוי אפוקסי – שכבה נוספת של אפוקסי מעניקה מראה יוקרתי ומבריק כמו זה של מוצר מוגמר. מעניק למודלים מראה משופר יותר מזה של דגם ראשוני.
  • ציפוי גומי סינטטי – ציפוי גומי לאיטום, חוזק מכאני של המודל וגימור. מתקבלת שכבה נוספת של גומי.

כעת, כאשר אתם מוכנים, זהו הזמן להתניע את הפרויקטים, האביזרים, מוצרי הנוי, או המתנות שלכם, שברצונכם  להדפיס, ללא שום חשש.

 

בעידן בו הטכנולוגיה מאפשרת זאת, אין כל סיבה להישאר מאחור. תנו לנו, ב-3DNY, לעזור לכם להוביל את התעשייה שלכם ולהיכנס עוד היום לתחום שהוא המחר.

מאמרים נוספים

על מידול תלת מימד

חברת 3DNY מספקת פתרונות הדפסה מלאים בתלת מימד, החל משלב רעיון ועד להדפסת מודל מוגמר בכל רמת מורכבות ועם מגוון חומרי גלם. שירותינו כוללים גם מידול

קרא עוד »

מדפסות תלת מימד PEKK

מדפסת תלת מימד PEEK לצד המאמץ לפתח עוד ועוד טכנולוגיות של הדפסת תלת מימד, קיים מאמץ מקביל לפתח חומרים נוספים ולהתאים חומרים קיימים לעולם הדפסת

קרא עוד »

מדפסת תעשייתית

מדפסת התלת מימד הראשונה הומצאה בשנת 1983, אך עברו מאז שני עשורים עד שהפכה לנחלת הכלל. כיום, העתיד כבר כאן בצורת מגוון סוגי מדפסות תלת

קרא עוד »

מבצע ALMA FILAMENT

קונים 6 מוצרים ממגוון סדרות הפילמנטים שבמבצע ומקבלים מכשיר לשימור חומר גלם מתנה

הסדרות המשתתפות במבצע :

ALMA PLA Silk
ALMA PETG
ALMA ABS
ALMA METAL FILL
ALMA GALAXY
ALMA PLA Matte

*בכפוף לתקנון *כולל כפל מבצעים *המבצע עד גמר המלאי
*משלוח חינם מעל 500 ₪

יש לכם שאלה על המוצר?

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

הודעה חשובה!

לקוחות יקרים,

השירות שלנו יפעל במתכונת מצומצת בין התאריכים 26-28/12/2023 בעקבות ספירת מלאי.

פניות בנושא שירות יתקבלו בכתובת המייל [email protected] בלבד

נחזור לפעילות מלאה ביום ראשון 31/12/2023
עמכם הסליחה!